Julkaistu: 02.10.2023 11.00

Turnausraportti: Miesten kakkosjoukkueen kauden avaus toi täydet neljä pistettä

Kakkosjoukkueen kausi alkoi siis lauantaina Vuorelassa kahdella ottelulla. Matkaan lähti lähes täysi kokoonpano pelaajia kun kasassa oli kolme hyökkäysketjua ja kaksi pakkiparia.

Ensimmäisessä pelissä vastassa oli TuuRa. Tilanne oli jo 5 minuutin jälkeen 2-0 VarTalle kun Joona Rissanen ja Toni Immonen pölisyttivät verkkoja. TuuRan onnekas kavennus tuli muutama minuutti myöhemmin ja erätauolle mentiin 2-1 lukemissa. Nopeasta johtoasemasta huolimatta ensimmäinen erä oli sen näköistä, että kesän karstat oli vielä koneessa jumissa. TuuRa muun muassa kilautteli maalikehikoita pariin otteeseen. Nämä sisään ja peli olisikin ollut paljon hankalampi.

Toinen erä puhtaasti 3-0 VarTalle. Johto kasvoi aina 6-1 asti ennen kuin TuuRa kaunisteli loppuminuuteilla lukemat 6-2:een. Kokonaisuudessaan ottelu oli melko hyvin näpeissä sen jälkeen kun päästiin pitkän tauon jälkeen pelitempoon käsiksi. Ilahduttavaa oli uusien pelaajien vahva sisääntulo.

VarTan tehomiehet: Mikael Kervinen 2+1, Toni Immonen 1+1, Riku Karvonen 1+1, Niklas Tolvanen 0+2, Joona Rissanen 1+0, Niklas Pulkkinen 1+0 ja Lasse Tornberg 0+1. Mikko Korhonen 14 torjuntaa.

Toinen peli ja vastassa isäntäjoukkue RT Dynamo. Jos ekassa pelissä maali tuli jo minuutin jälkeen niin nyt sitä odoteltiin lähes ensimmäiselle summerille asti. Toni Immonen lähetti "omalta siniseltä" tiukan kudin joka painui kovan maskin takaa maaliin. Tilannetta edelsi Riku Puittisen oivallus vaparista kun hän löysi puolen metrin päässä vapaana olleen Immosen.

Toisen erän alkuun VarTa sai ylivoiman ja sitä pyöriteltiin 15 sekuntia kunnes Niklas Pulkkinen suti reboundin sisään. Dynamon kavennus tuli heti seuraavasta vastahyökkäysestä. Joona Rissanen lisäsi Varta johtoa 3-1. Sitten oli Dynamon vuoro tehdä pukukoppimaali 7 sekuntia ennen erän loppua lähivaparista ylivoimalla.

Kolmanteen erään lähdettiin siis 3-2 varkautelaisjohdossa. Kapteeni Mika Itkonen teki helpottavan 4-2 maalin ja viimeisen naulan arkkuun löi Dynamon Kaatajana tunnettu Joona Rissanen. Viimeinen erä kaikkinensa oli erittäin kypsää pelaamista ja palloa maltettiin pitää johtoasemassa. Paikkoja oli tehdä useampikin maali, mutta Dynamoveskari Joni Suvelan pitkät sormet ylettivät monesti eteen.

Kaiken kaikkiaan hyvä ja rutiinin omainen suoritus tällä kertaa koko iltapäivän osalta.

Vartan tehomiehet: Joona Rissanen 2+0, Toni Immonen 1+1, Niklas Pulkkinen 1+1, Mika Itkonen 1+0, Arttu Holopainen 0+1, Riku Puittinen 0+1 ja Riku Karvonen 0+1. Mikko Korhonen 13 torjuntaa.

Kakkosjoukkue avasi siis puhtaalla pelillä ja toinen neljän pisteen joukkue on SBL. Hyvistä asemista jatketaan eteenpäin ja seuraava turnaus pelataan 22.10 Pieksämäen Bolalla. Silloin kyseessä onkin paikalliskierros kun vastassa on VirrVe ja JoU.

Rajakatu 13, 2.krs

78200 VARKAUS